2010/01/17

Stoff, heklerier og tulipaner

Disse fine stoffene fant jeg hos Stoff&Stil. De måtte jeg bare ha, men, nei, jeg lærte ikke å sy over natt :)) Håper at min kjære søster har lyst å sy noen puter for meg.
Bei Stoff&Stil kaufte ich schöne Stoffe, obwohl ich immer noch nicht nähen kann. Alle Hoffungen ruhen daher auf meiner Schwester ;-)
Da jeg var barn var det vanlig å hekle sånne "klær" for kleshenger. Trodde egentlig at det var litt spissborgerlig, men når har det skjedd her også. Er jeg en spissborger? Ja, kanskje, men likevel, det var morsomt :) Fant også denne rosa-stripete kleshengeren i et hjørne. Den er litt retro, synes jeg.
Bislang fand ich solche gehägelten Bezüge für Kleiderbügel immer etwas spießig, aber trotzdem hat es Spaß gemacht, mal welche zu häkeln. Den rosa-gestreiften habe ich beim Aufräumen gefunden. 
I går kom her Pillepalle med en bukett tulipaner til hustruen sin. Må innrømme, det skjer ikke så ofte ;-)
Gestern brachte mein Gatte einen Strauß Tulpen für mich mit. Es geschehen noch Zeichen und...;-))

16 kommentarer:

  1. Må bare si at jeg digger bloggen din og stilen din! Knall tøfft!!

    Ha en strålende kveld!

    Johanna

    SvarSlett
  2. Hej Pillepalle!
    Har lige akkurat bestilt det samme stof på deres hjemmeside :-))
    Glæder mig til at se dine fine puder. Jeg er vild med dine bøjlebetræk. Det minder mig om bøjler i min bedsteforældres sommerhus. De var ligesom beklædt med sådan noget plastikagtig bånd, mon du forstår? Tak fordi du bragte minderne frem.
    Mange hilsner
    Mette

    SvarSlett
  3. Likte veldig godt stoffet med fuglar på. Deilig med tulipanar, blir litt vår av dei.

    SvarSlett
  4. God kveld!
    Så fine stoff du har bestilt. Eg har også bestilt litt frå stoff og stil som eg ventar på.
    Eg skulle prøva å måla opp og sy putetrekk i kveld men neida...trur du eg fekk det til? Blir så frustrert..
    Er det ikkje herleg å bli overraska med blomar? Kjekt når du minst ventar det :)

    Nå ladar eg opp til ny veka med nye mulegheiter.
    Ha ein strålande søndagskveld!
    Kjempestor klem frå kamille

    SvarSlett
  5. Hej!

    Åh skønne, skønne stoffer - det bliver nogle lækrepuder..
    Kh Kristin

    SvarSlett
  6. Sikke fine stoffer. Jeg får helt lyst til at sy(ja gid man lærte det i løbet af ingen tid!)

    Jeg er vild med dine bøjler. Som Mette skriver, så havde vores bedsteforældre nogen magen til i deres sommerhus. De var så fine!
    Hav en god sidste del af weekenden
    Kh Lise

    SvarSlett
  7. så fine stoffer du har fått tak på :D blir nok noen flotte puter :D

    så stilig med trekk til kleshengerene, var ingen dum idé det :D

    SvarSlett
  8. Hej!
    Så fint med virkat på galgen. Måste ju vara mjukt och skonsamt för kläderna också.

    SvarSlett
  9. ER SÅ FINT MED FARGER.BLIR SÅ LEI ALLT DET HVITE. SUSANN

    SvarSlett
  10. kjempefine stoffer! gleder meg til å se resultatene:)

    SvarSlett
  11. Hei Susann! Tusen takk for koselig kommentar her inne!
    Hilsen fra Pillepalle

    SvarSlett
  12. Apropos Drömhem & Trädgård - et fantastisk magasin ;). Jeg leser det ofte. Ettersom jeg bor like ved den svenske grensen, tar jeg det ofte med meg hjem fra handletur.

    Takk for hyggelig teppe-kommentar. Jeg tror nok at du er minst like kreativ. Jeg bruker syingen min som terapi - fargeterapi kanskje - fordi akkurat nå er det å være lærer for slitsomt for meg. Savner det veldig, men da er det godt å ha frodige stoffer og en symaskin å gripe fatt i. De beste hilsner fra Nina i nord ;).

    SvarSlett
  13. Hei og god kveld kjære Pillepalle. Det er bare Minmill som er på besøk i en liten kveldstime. Din mann må jo være en av verdens snilleste menn. Tenk, gule tulipaner, mannen er jo et geni. Jeg hadde besvimt. For å få inn blomster her i huset, må jeg kjøpte dem til min mann. Så blir han så glad vet du, men jeg er litt sånn at jeg kjøper de til han fordi jeg vil ha blomster i hus. Kall det kvinnelist eller noe sånt.

    Stoffene du har kjøpt var fine. Jeg har også handlet hos Stoff og Stil før jul. Måtte ha noen lilla stoffer for å sy julestrømpe til en venninne som er lilla hektet. Da jeg kom hjem til henne forrige uke, hang julestrømpen der fremdeles fordi hun var så glad i den. Det smelter mitt hjerte. Vet du hva Pillepalle? Det er ikke vanskelig å sy. Hvis du har symasin og strykejern så går det veldig bra. Dette vet jeg at du klarer. Når du klarer å hekle så bra som du gjør, så kan du sy også!!! Helt sant!

    Av dine kleshenger likte jeg best retro hengeren. Det er så herlig med disse gamle kleshengerne. Her hjemme henger jeg opp fint tøy på dem og henger dem litt sånn at de er synlige i det daglige. Jeg elsker også heklede hengere. Skulle gjerne lært å hekle hengere. Det er så fint og til og med mykt å henge tøyet på. (må innrømme at jeg er litt usikker på hva du mener med spissborgerlig, er det som besteborgerlig?) Uansett, en fin greie å gjøre det med å hekle henger. Jeg liker det.

    Kan du ha en fin kveld Pillepalle? Jeg sitter klar foran TV'en og venter på kveldens episode av Greys Anothomy. Klem Minmill

    SvarSlett
  14. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  15. Heia!
    Så fine stoffer du har kjøpt!!! Jeg kan nesten ikke vente til Stoff og Stil åpner her i byen, for det er bare sååå mange lekre stoffer, og det er opptil flere som jeg bare MÅ ha, ser jeg:)
    Herlige kleshengere også, nostalgiske og fargerike!:)
    Ha en fin dag og takk for bursdagshilsen:)! Klem B:)

    SvarSlett
  16. Så fint stoff, skulle ønske jeg kunne sy!

    SvarSlett